BY RYDÉNS.

UPPDRAG:


Få By Rydéns att skina på sociala plattformar.


En gång tiden sålde småländska By Rydéns alltifrån presentartiklar till husgeråd. Men så under tidigt 2000-talet gjorde man en grandios varumärkesresa och bestämde sig för att endast designa, tillverka och sälja hembelysning. Gensvaret har inte låtit vänta på sig. Varumärket har nu en topposition bland inredningsintresserade över hela Sverige, men hur når man den nya generationen som lever sitt liv på instagram, bloggar och tiktok? Här kommer Great ideas! strategi & PR-tänk in i bilden.

Alla bilder på denna sidan kommer från duktiga och skickliga influencers. Tips: följ @byrydens ifall ni vill se mer av deras snygga inne- & utomhusbelysning.

Norlys utomhusbelysning Great ideas
Hello world

KONCEPTET:


Scandinavian lights

for modern living.


Ganska tidigt så insåg vi att By Rydéns har ett lamputbud som slår det mesta på lampmarknaden. Två gånger per år presenteras en kavalkad med nyheter som söker ett hem. Särskilt ett sådant som syns väldigt mycket på sociala medier. Lösningen blev att dra igång samarbeten med mindre influencerkonton som hade en förkärlek för varumärket By Rydéns. Great ideas! har hållt i idéupplägg, administration, projektledning samt uppföljning. Med tiden har vi jobbat med ett hundratal influencer, allitfrån microinfluencers till välkända influencers. Vi har skapat PR, tävlingar, genererat prima bildmaterial och lukrativa samarbeten som främjat By Rydéns försäljning och varumärke. Nu siktar By Rydéns bortom Europas gränser.

STYRKAN MED KONCEPTET:


By Rydéns har blivit ett livsstilsvarumärke med lojala följare & köpare.  Tack vare vårt upplägg har vi lyckats attrahera influencers från Norge, Holland och Tyskland.


Hello world

DETTA GÖR VI FÖR BY RYDÉNS:

Great ideas! har bistått med strategi, content, PR-upplägg & införsäljningsmaterial. Vi har även skapat nyhetsbrev, instagraminlägg & skrivit texter till www.byrydens.se (ta en titt).


SLÖSA INTE TID I ONÖDAN:


Kontakta oss redan idag!